Om böcker

Om en vecka är jag i London igen, den här gången tillsammans med David. Jag tror att det kan vara möjligt att intala honom att följa med till Waterstones på Picadilly - en av de mest fantastiska bokhandlar jag varit i! Eftersom de har böcker om allt, och mycket dessutom, så har de säkert en hyfsad tatueringslitteraturavdelning också. Medan David utforskar den kan jag strosa runt och plocka lite här och där.

Jag har just börjat läsa ett av de senaste Waterstonefynden: The Boy in Striped Pyjamas. Den hittade jag på hyllan med författarsignerade böcker. Huvudpersonen är en 9-årig tysk pojke vars far är någon slags officer. När boken börjar flyttar familjen från sitt stora, fina hus i Berlin till ett ensligt beläget hus nära ett fångläger vilket pojken finner högst besynnerligt. Hur kan pappans arbete var viktigare än hans liv i Berlin och viktiga saker som den fantastiska ledstången han åker på och hans tre vänner för livet, med vilka han har planer.

Boken kommer förmodligen att arta sig till en verklig rysare när han äntligen hittar en vän, en pojke i randig pyjamas.

Kommentarer
Postat av: Astrid

London och bokaffärer kan inte vara annat en väldigt lyckad kombination. Och jag är inte det minsta avundsjuk, jag får ju jobba på Försäkringskassan....

Förresten, hur smakade tårtan?

2009-06-21 @ 18:42:27
Postat av: Mona

Den boken har jag hört talas om och den ska vara ruskigt bra.

Kram / Mona


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback