Romjula

Här råder lata semesterdagar. Med goda böcker till hands går det alltid att fylla sådana, och nu har jag dessutom en behändig läsplatta att fylla med god litteratur. Jag fick årets julklapp, nämligen! Och hur bra är det då? Faktisk riktigt bra! När jag dessutom kom fram till att jag kan "låna" e-böcker från länsbiblioteket och ladda in dem på läsplattan kändes det riktigt bekvämt.

Så här på fjärdedagjul sitter jag och filosoferar över mina julklappar - och helt plötsligt kom jag inte på vad jag fick av Emma! Jag tittade på min julklappshög och såg inget från henne. ...men sen kom jag på det! Hennes julklapp har jag använt allra mest: röda handskar från Birgers marknadsstånd!

Det är så bra med röda handskar. De passar ju till allt!

Anders blev ett sent offer för parasiterna och sov bort större delen av julen men orkade som tur var med själva julklappsutdelningen. Som vanligt stod han för de mest ambitiösa inslagningarna. Jag fick till exempel en kedja av böcker. Kul, kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback