En stilla lördag

Det kändes lite fel att behöva ställa klockan inför en ledig dag, men ibland går det inte att undvika och dagen blir onekligen längre. Medan Anders låg kvar i sängen med frukostbricka var jag på körövning och sjöng Pärt, för dagen med Orwar E som dirigent. Det är han som ska dirigera när vi har konsert om en dryg vecka - och jag tror att det kommer att bli grymt bra! Det är så kul att få jobba med proffs - vilket Orwar inte får, eftersom vi är en amatörkör. Men det hanterar han galant. Med tydliga anvisningar och gott humör fick han det mesta att låta riktigt bra efterhand.

När övningen började fick vi veta att vi skulle sluta kl 12 istället för kl 13 för att det blivit någon miss med att boka in orkestern för övning. Inget större problem, kan man tycka, men några var rejält upprörda för att de bokat hämtning till kl 13... 

Jag gick i alla fall nöjd hem och hämtade min då uppstigna make. Vi gick ner på stan och besökte bland annat det återigen öppna caféet bredvid Bolins och sedan även Bolins där det var vernissage. Vi fick njuta av läckra fotografier av byggnader tagna ur spännande vinklar, med intressanta speglingar m m. Innan vi gick hem var jag också och köpte ritpapper och tuschpennor. David hörde av sig och trodde att jag nog behövde köpa det. Tänk vad skönt att slippa tänka på allt själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback