I en annan del av Namsos

På væg in till Namsos passerar bussen Namsen Motor Hotell. Det ser ut som det kommer från en annan tid och annan plats. Jag har ofta funderat på vem som bor dær egentligen.

Sjælv bor jag næstan alltid på Hotell Børstad inne i Namsos. Dær kan de till och med mitt namn nu, så nær jag kom dit idag blev jag glatt emottagen, men sen blev det lite bistert. Receptionisten tittade bekymrat på datorskærmen dær hon inte kunde hitta någon bokning åt mig - och hotellet var fullbokat. Nær hon letat ett tag till hittade hon att jag var inbokad 16 december - men då ska jag inte till Namsos! Så fel var det, oavsett vem som gjort det, den som bokade åt mig eller hon på hotellet, och det fanns verkligen inget rum åt mig. Hon ringde till det andra hotellet i stan, men dær var det också fullt. Patienthotellet? Nej, fullt också. Jag kunde møjligen få en sæng i en korridor, men det kændes mindre lockande. Så till slut blev det Namsen Motor Hotell, så nu vet jag hur det ser ut på insidan också, och att det tar sisådær en halvtimma att gå från centrala Namsos till motorhotellet.

Sedan man læmnat centrum går man øver en bro, førbi en massa bilfirmor och sen ær man framme. Rummen ær inredda med heltæckningsmatta, bruna møbler och orange lampor. Mycket chickt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback