Kanske Romeo & Julia

Vi har varit på teatern och sett Kanske Romeo & Julia.

Det var inte bara styckets titel som var märkligt! Nån av sönerna frågade häromdagen vad vi skulle se och tyckte att jag hade dålig koll när jag sa "Kanske Romeo & Julia". Men pjäsen hette så av mycket uppenbara skäl.

Skådespelaren Jens Nilsson (inte att förväxla med en åtminstone i Östersund oerhört känd politiker) hade sminkat sig till clown och framförde sin alldeles egen kortversion av Shakespears långa och tråkiga pjäs - ja, det var alltså Jens Nilsson som påstod att den var lång och tråkig. Jag har aldrig sett den, men jag är helt övertygad om att den omöjligt kan vara roligare än kanske kortversionen!

På väg hem tänkte vi fika på Pause eftersom det inte var paus på teatern och därmed inget fika där - men si, det gick inte! Pause håller på och bygger om, igen. Så då gick vi hem och gick in genom vår nya dörr. Här har det blivit modärnt: postfack nere i entrén och nya, fina dörrar utan brevinkast men med vit insida. Hyresvärden berättade stolt att han kostat på vit insida för att det är finare än brunt. Ibland känner jag att vi verkligen förstår varandra!


Kommentarer
Postat av: Astrid

Förstår inte varför ingen mer än jag gillar brunt?

2010-11-23 @ 21:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback