Lite mer fylla år

Jag hade varit hemma i mindre än ett dygn när Anders drog till Hälsingland. Vi sliter inte på varandra direkt. Och David är i Härjedalen, så det är bara Alfons och jag som är hemma. Det firade vi med att fira min födelsedag lite mer. Alfons sms:ade på eftermiddagen att jag hade en födelsedagspresent i kylskåpet. Ibland har han väldigt lite bråttom. Det är ju snart 4 månader sedan jag fyllde år. Men, ändå! Det var ju trevligt.

Jag hade mina misstankar, och när jag siktade Törnerskartongen i kylskåpet var jag ganska säker. Mycket riktigt: en liten moussetårta. Alfons hade tänkt ut att när man ska fira någons födelsedag behövs det en tårta, så då fick jag en tårta. Och den har vi kalasat på ikväll, som efterrätt efter sushin som Alfons hämtade medan jag var i Stora Kyrkan och lyssnade på en estländsk ungdomskör som sjöng Pärts musik i huvudsak. Bernt Carlsson och jag tyckte att de var duktiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback