No 39

Jag sitter vid bord nr 4 på No 39, som ær en av restaurangerna på Hotell Backlund i Levanger. No 39 ær den utan vita dukar. Men maten kommer från samma køk, och utsikten ær om inte mer intressant så åtminstone existerande från No 39. Från bord nr 4 har jag utsikt mot Kirkegatan som ær lilla Levangers genomfartsgata. Det kommer en bil då och då.

Jag har just intagit en vacker pastarætt som dominerades av grillad kyckling och grønsaker. Gott och nærande!

Jag ær fortfarande lite bitter før att Veolia ændrade avgångstiderna før Nabotåget. Nær tåget gick kl 8 från Østersund var det ganska optimalt att åka, men nu går det redan 7.15 - det ær tidigt!! Nær jag væl tagit mig till tåget sov jag till Duved ungefær. Sen satt jag och skumlæste i en skojig statistikbok.

Nær jag inte ær i Nord Trøndelag leker jag med tanken att sluta jobba i Norge. Men væl hær kænner jag att det blir svårt. Jobbet hær ær trevligt, vælbetalt och i stort sett ganska slappt. Det slitigaste ær nog att buss till Namsos - men det ær å andra sidan alltid lika trevligt att komma dit, så det går också bra!

Med tanke på dagens tidiga start ær jag ganska trøtt vid det hær laget, men det ær så fiffigt att jag bara tar min dator under armen och knallar upp till rum 319 nær jag druckit upp mitt kaffe. Den hær gången var det næmligen fullt på Plikten, så då får jag stå ut med ænnu en natt på hotell. Det ær helt OK.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback